Omdat de klant centraal staat
Wat is Online Marketing?
Online Marketing is alles wat je online kunt doen met als doel het werven van klanten om zo een commerciële doelstelling na te streven. Van het opzetten van een zakelijke website tot het adverteren op Social Media. Om hiermee succesvol te zijn is het van belang dat er een Marketing Strategie wordt uitgewerkt gebaseerd op marktonderzoek. Alleen dan weet je wat werkt en wat niet.
Wat is Online Marketing?
Zodra we online activiteiten inzetten met een commerciële doelstelling houden wij ons bezig met Online Marketing. Waarom de één hiermee erg succesvol is en de ander niet hangt af van de Online Marketing Strategie die zij hanteren. Of het ontbreken hiervan. Marketing is een discipline die vaak wordt onderschat. Helaas uit onwetendheid. Toch houden wij er ons allemaal mee bezig. Wij proberen als ondernemer een doel te bereiken door bepaalde middelen in te zetten en hiermee een bepaalde actie te genereren bij een bepaalde doelgroep in de hoop dat zij ons product of onze dienst zullen waarderen.
Een Online Marketing Strategie – moet dat nu echt?
Hoewel veel ondernemers een goed beeld hebben van de toepassing van hun dienst of product, hebben zij veel moeite om het aan de man te brengen. Zij verkopen zichzelf of hun product slecht. Zij zijn zelf wel overtuigd maar hebben moeite met het vinden van klanten en vragen zich af wie zij zijn. Of hebben een te grote doelgroep in gedachte. Weten niet goed waar de doelgroep zich online bevindt en welke werkelijke behoefte zij hebben. Ook de ‘gevoeligheid’ van de doelgroep voor een bepaalde communicatiestijl is hen niet bekend. Stuk voor stuk belangrijke elementen die het succes bepalen.
Is Online Marketing anders dan klassieke Marketing?
Ja en nee. De basis ingrediënten van Online Marketing zijn gelijk aan die van traditionele Marketing. Maar de middelen – ook wel Online Marketing Tools genoemd – verschillen hemelsbreed. En ook de toepassing hiervan kent veel extra mogelijkheden waardoor het aansturen op een bepaald resultaat een stuk gemakkelijker wordt. Zo is online nagenoeg alles meetbaar waardoor we een goed instrument hebben om onze campagnes verder te optimaliseren. En hebben onze acties een veel groter bereik. Terwijl we vaak succesvoller zijn door de juiste doelgroep direct aan te spreken in plaats van een groot publiek van kennis te voorzien.
Verschillen tussen Online en Offline Marketing
- De kosten van een online campagne zijn vaak vele malen lager
- De zichtbaarheid van een online campagne is van veel langere duur
- De ROI is hierdoor vele malen hoger
- Online Marketeers zijn niet alleen zenders maar tevens ontvangers
- De klant is niet alleen ontvanger maar ook zender
- Een offline campagne is veel statischer en meer tijdsgebonden
- Online Marketing heeft meer middelen ter beschikking om vooraf, tijdens en achteraf te meten wat werkt en hoe
De Training Online Marketing op Maat
En daarbij blijft het niet. De voordelen van Online Marketing ten opzichte van Offline Marketing zijn legio. In een Training op Maat vertellen wij u graag wat Online Marketing voor u kan betekenen. Door niet alleen informatie te geven over wat Online Marketing is maar door meteen met uw team van experts aan de slag te gaan. Mensen die het bedrijf door en door kennen. Weten hoe de branche in elkaar zit en graag ‘hands-on’ advies krijgt om meteen mee te scoren.
Wil u weten welke voordelen kunt behalen?
Neem dan geheel vrijblijvend contact op met GLOBAL LEXIS | Online Marketing
Laat deze kans niet onbenut
De Missing Link
Heb je een goedlopend bedrijf maar blijft groei al een tijdje uit. Dan is dit waarschijnlijk de Missing Link: Customer Centric Marketing. Omdat klanten prima weten waar jouw groeimogelijkheden liggen maar je hen niet eerder bij jouw Marketing Strategie hebt betrokken.