Schrijf en verkoop als een professional

Training Commercieel Tekstschrijven

 

Bij het schrijven van een commerciële tekst gaat het er vooral om dat de lezer geprikkeld wordt om tot actie over te gaan. De actie die jij als ondernemer voor ogen hebt: kopen, inschrijven, bellen, contact opnemen en zo meer. Het zogenaamde conversiegerichte schrijven. Dat vraagt om kennis en vaardigheden die anders zijn dan die van een journalist.

Training Commercieel Tekstschrijven

Schrijf jij regelmatig commerciele teksten of wil jij professioneel commercieel tekstschrijver worden? Wil jij teksten kunnen schrijven die tot een actie van de lezer moeten leiden? Die converteren tot het gewenste gedrag. Dan is deze training voor jou dé manier om snel jouw kennis en vaardigheden te verhogen.

Vergroten van kennis en vaardigheden

In deze training gaan we op een gestructureerde manier aan de slag. We voorzien jou van kennis die je nodig hebt om een professionele tekst te schrijven. Daarnaast zetten we flink aan het werk. We laten je teksten schrijven in diverse stijlen. Hierop geven we feedback waarop we bovendien samen reflecteren. Dat doen we bij voorkeur 1-op-1 of in kleine groepjes zodat er veel gelegenheid is tot het stellen van vragen.

1. Masterclass Commercieel Denken

Om commercieel te kunnen schrijven is het belangrijk dat je de basis beheerst van commercieel denken. Dat je een verkoopgerichte kijk ontwikkelt. Dat je weet hoe je jouw doelgroep bepaalt, hoe je jouw concurrent in beeld brengt en bepaalt wat jij anders of beter gaat doen en dat je weet welke vragen je over een product of dienst moet stellen voordat je hierover een commerciele tekst kunt schrijven.

Supervisie

2. Masterclass Content Schrijven

De Masterclass Content Schrijven is bedoeld voor content creators en tekstschrijvers die van binnenuit willen zien hoe ze een publiek van geïnteresseerde prospects kunnen opbouwen die jou kennen, leuk vinden en vertrouwen. Je zult diepgaande technieken ontdekken die je meteen in de praktijk kunt brengen. Het geeft jou de handvatten om teksten te creëren die verkeer aantrekken, een betrokken publiek opbouwen en hen klaarstoomt om te kopen.

Supervisie

3. Masterclass e-mailmarketing

In de Masterclass e-mailmarketing gaan we aan de slag met Marketing Automation. Je ontwikkelt de basisvaardigheden en strategieën van een meester in e-mailmarketing en kunt deze meteen toepassen bij het bedrijf waarvoor jij schrijft. Het is dé manier om een publiek op te bouwen van vaste fans waarvan je op voorhand weet dat zij veel van jouw e-mails zullen lezen waardoor het vertrouwen groeit en zij sneller klant zullen worden.

Supervisie

4. SEO Masterclass

In de SEO-Masterclass leren we jou de basisvaardigheden waarmee je de vindbaarheid in zoekmachines als Google kunt verhogen. Ookwel Organische Zoekmachine Optimalisatie (Search Engine Optimization) genaamd. Chantal Bakker van GLOBAL LEXIS Online Marketing is één van de eerste SEO experts van Nederland. Zij legt je stap-voor-stap hoe je structureel het verkeer naar jouw website of op jouw social media platform verhoogt. Of je nu een freelancer bent, een digitale ondernemer, of een e-commerce bedrijf hebt, dit is de perfecte basis voor iedereen voor wie SEO belangrijk is.

Supervisie

5. Online Business Masterclass

De Online Business Masterclass leert je een praktisch, bewezen en succesvol raamwerk voor het opbouwen van een online business gebaseerd op jouw specifieke vaardigheden. Het is een proces dat talloze succesvolle ondernemers hebben gebruikt om hun eigen bloeiende en winstgevende online bedrijven te laten groeien en uit te breiden, zonder de slangenolie en loze beloften die maar al te gebruikelijk zijn. We nemen een kijkje in de keuken van zowel traditionele marketing en online marketing en laten je zien welke valkuilen er op de loer liggen die jij moeiteloos leert omzeilen.

Supervisie

6. Eindopdracht Training Commercieel Tekstschrijven

Tot slot defineren we in overleg een eindopdracht die zo dicht mogelijk ligt bij de praktijk van alle dag waar jij mee te maken zult krijgen. We gaan daarin verder dan het oefenen wat we tot nu toe hebben gedaan maar werken toe naar het schrijven van een tekst die ook daadwerkelijk resultaat zal genereren. Naar een profesionele tekst die we ook werkelijk in zullen zetten zodat we kunnen ervaren en meten of deze het gewenste resultaat geeft.

Afrondende supervisie

Een best-selling training met vele voordelen

De Training Commercieel Schrijven op maat is al jaren één van de best-sellers van GLOBAL LEXIS Online Marketing. Veel tekstschrijvers en ondernemers met ambitie gingen jou voor. Zij kiezen niet langer voor het uitbesteden van het schrijven van teksten en creeeren van content maar houden dit proces graag in eigen hand. De voordelen en resultaten liegen er ook niet om.

  • Deelnemers besparen flink op de kosten van een tekstschrijver
  • Deelnemers zien een duidelijke stijging in de resultaten
  • Deelnemers hebben meer zicht op wat hen echt zal helpen
  • Deelnemers ervaren meer gevoel van controle op het sales process

Deze training heeft mij geleerd om op mijn vaardigheden als tekstschrijver te vertrouwen. Iets dat ik voorheen altijd moest uitbesteden, wat veel tijd en geld kost, doe ik nu gemakkelijk en met veel plezier tussendoor.

Viola Huizinga

Project Manager

Aanvullende vaardigheden die aan bod komen

Commercieel Tekstschrijven is niet voor niets een vak. Een vak zo oud als het schrift zelf. Wie zich wil onderscheiden van andere tekstschrijvers doet er dan ook goed aan zich blijvend te verdiepen in onderwerpen als Marketing, Sales, Social Media etc. De opleiding pretendeert dan ook niet volledig te zijn. Je mag wel van ons verwachten dat je na deze training met vertrouwen een schrijfopdracht kunt aannemen. Bovenop de standaard kennis en vaardigheden uit de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Hoe u trends kunt ontdekken en scenario’s kunt bedenken die van belang zijn voor uw prospects
  • Het belang van het creëren van een “Buyer Persona” met kenmerken die alle prospects delen
  • De kunst van informatiesynthese in een tijd waarin overweldiging en nepnieuws in overvloed voorkomen
  • Wanneer het moment daar is om te pitchen en welke elementen moeten worden opgenomen
  • Het ontwikkelen van de juiste “tone of voice” die aansluit bij uw publiek

Waar wacht je nog op?

GLOBAL LEXIS heeft zo’n 30 jaar ervaring met Commercieel Tekstschrijven en is diverse malen uitgeroepen tot één van de Top 10 Beste Tekstschrijvers van Nederland. Zowel in het Midden- en Kleinbedrijf (MKB) als voor grootzakelijke corporate organisaties. De Training Commercieel Tekstschrijven is één van onze best-sellers. Het succes komt voort uit de combinatie van kennis en vaardigheden. Het opdoen van theorie en het toepassen in de praktijk met aansluitend individuele supervisie. Wil jij je aanmelden of wil je meer weten? Boek dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust


Op zoek naar een Incompany Training?

GLOBAL LEXIS fasciliteert ook geregeld incompany trainingen, ook wel inhouse trainingen of bedrijfstrainingen, voor bedrijven en organisaties die meerdere medewerkers tegelijk willen laten deelnemen of heel specifieke wensen hebben en de training daarop af willen stemmen. Hebben jij meerdere collega’s in jouw organisatie met dezelfde leerdoelen? Wij stellen graag unieke maatwerkprogramma’s voor jullie samen op basis van specifieke leerwensen en –doelen.

  • Vertel ons jouw leerwensen en leerdoelen
  • Bespreek de voorwaarden die je wenst
  • Incompany elders op lokatie kan ook
  • Combinaties met andere trainingen mogelijk
  • Breng kennis en competenties van direct naar een hoger niveau

WETEN WIE JOUW WEBSITE BEZOCHT?

partner-badge-leadinfo

Nu jouw eigen podcast starten?

2 maanden gratis podcast hosting springcast en Miracle Marketing Podcast

Hosting partij van onze voorkeur:

Web Hosting

Laat deze kans niet onbenut

De Missing Link

Heb je een goedlopend bedrijf maar blijft groei al een tijdje uit. Dan is dit waarschijnlijk de Missing Link: Customer Centric Marketing. Omdat klanten prima weten waar jouw groeimogelijkheden liggen maar je hen niet eerder bij jouw Marketing Strategie hebt betrokken.