Omdat de klant centraal staat
Twitter: You love it or you hate it
Je hebt Twitter fans en Twitter haters. Dat neemt niet weg dat Twitter bij bepaalde doelstellingen en specifieke doelgroepen een zeer succesvolle Marketing Tool kan zijn. Mits op je juiste manier ingezet. In tegenstelling tot andere Social Media platformen is het snel, up-to-date en heeft een enorm bereik.
Google is nu ook eigenaar van Twitter
Twitter is het gratis Social Media platform waarmee korte berichten van maximaal 140 tekens kan worden verstuurd (Microwebloggen). Twitter is in de opzet erg eenvoudig maar de ervaring leert dat het in het gebruik alles behalve eenvoudig is. Hoe dat komt? Twitter werkt alleen wanneer je een goede Social Media Strategie uitwerkt waarin doelstellingen, doelgroepen etc. doelbewust worden ingezet. Sinds Twitter in handen is van Google is Twitter een belangrijk onderdeel van de Zoekmachine Optimalisatie Strategie. Nog een reden om Twitter effectief in te zetten.
Twitter wordt steeds vaker zakelijk gebruikt
Steeds meer bedrijven gebruiken Twitter. Het is een eenvoudige manier om het contact met de klant te onderhouden en te evalueren wat hen bezig houdt. Daarnaast kan het op heel diverse manieren worden ingezet. Zo is Twitter één van de meest effectieve manieren om aan naamsbekendheid te werken. Het wordt bovendien erg veel gebruikt voor webcare. Het managen van het online contact met de klant. Wanneer een klant in Twitter klaagt over een product of dienst, biedt dit de webcare afdeling van het betreffende bedrijf direct de gelegenheid om dit probleem op een nette manier op te lossen. Het is een kwestie van erop of eronder. Afhankelijk van hoe u het aanpakt wordt er goedschiks of kwaadschiks over u gepraat. Maar praten doen ze. U kunt hier maar beter zelf invloed op uitoefenen.
News travels faster with Twitter
Niemand zo snel als Twitter. Juist bij grote rampen en calamiteiten wordt Twitter enorm veel gebruikt. Er is geen enkel nieuwsplatform dat het nieuws zo snel verspreid als Twitter. Vaak inclusief foto’s en video’s van getuigen. Niet voor niets ook dat ook de politiek gretig gebruik maakt van Twitter. Waarom zou u als ondernemer achterblijven? Juist ja… Twitter effectief gebruiken is niet zo eenvoudig als het op het eerste gezicht lijkt. U hebt immers volgers nodig. Zij volgen u alleen wanneer u hen wat te bieden hebt.
Google + Twitter + Nieuws = WIN/WIN
Wanneer u het bovenstaande goed hebt begrepen begrijpt u ook dat een eenvoudige rekensom ons leert dat u zeker niet te lichtzinnig over Twitter mag denken.
- Google is tegenwoordig de eigenaar van Twitter
- Google hecht erg veel waarde aan nieuws gerelateerde berichten
- Twitter is dé plek op het internet waar het meest recente nieuws zich het eerst openbaart
- Twitter berichten zijn bovendien dankzij de integratie in Google een belangrijk onderdeel van de vindbaarheid
Explosieve stijging van het aantal relevante bezoekers
Of terwijl, Google + Twitter + Nieuws, zorgen voor een enorme boost in de vindbaarheid van een bepaalde keywordcombinatie. Wanneer u dit strategisch inzet en er uw bedrijfsnaam, dienst of product aan weet te koppelen zult u zien dat het aantal bezoekers op uw website en/of uw Twitter profiel explosief stijgt. En dat is nog maar een tipje van de ijsberg. Deze drie-eenheid kan maar zo voor een enorme boost in uw omzet zorgen.
Laat deze kans niet onbenut
De Missing Link
Heb je een goedlopend bedrijf maar blijft groei al een tijdje uit. Dan is dit waarschijnlijk de Missing Link: Customer Centric Marketing. Omdat klanten prima weten waar jouw groeimogelijkheden liggen maar je hen niet eerder bij jouw Marketing Strategie hebt betrokken.