Ik sta op LinkedIn dus ik besta
LinkedIn is met name interessant voor de werkende mens. Het is een plek waar werkgevers en werknemers elkaar ontmoeten. Hetzelfde geldt voor opdrachtgevers en ondernemers. LinkedIn wordt ook wel de Online Curriculum Vitae (CV) genoemd. Waar mensen samenwerken daar wordt LinkedIn gebruikt. Het geeft snel zicht op iemands zakelijke verleden, zijn of haar studieachtergrond en de waarde van iemands vaardigheden.
Ook bedrijven profileren zich op LinkedIn.
Wat voor het individu geldt, geldt ook voor bedrijven. Al is het op een iets andere schaal. Met name wanneer u een bedrijf hebt met meerdere medewerkers dan is LinkedIn bij uitstek interessant voor u. U koppelt dan heel eenvoudig uw medewerkers aan elkaar en aan de missie, visie en strategie van uw bedrijf. Klanten maar ook toekomstige medewerkers zien zo in een oogopslag waar u voor staat.
Met LinkedIn hoog in de zoekresultaten van Google
Belangrijk om te weten is dat LinkedIn profielen bijna altijd hoog in de zoekmachine resultaten van Google verschijnen (de SRP). Zoekt u als potentiële werkgever op de naam van een sollicitant met een LinkedIn profiel dan vindt u hem naar alle waarschijnlijkheid bovenaan in Google. Omgekeerd is het dus zaak dat u nadenkt over wat u schrijft maar ook over wat u waar in LinkedIn zet.
LinkedIn profiel optimaliseren loont echt
Een basis LinkedIn profiel invullen is niet zo complex. Het effect ervan is grotendeels afhankelijk van uw kennis van SEO, Online Marketing en LinkedIn als zoekmachine. Wanneer u uw profiel zo strategisch mogelijk invult neemt de effectiviteit ervan enorm toe. De kans dat het u brengt wat u ervan verwacht is dan vele malen groter. GLOBAL LEXIS | Online Marketing organiseert geregeld LinkedIn Workshops om u hierbij te helpen.