Omdat de klant centraal staat
Marketing PlanEen Marketing Plan is een plan dat beschrijft hoe je jouw doelgroep bereikt en laat doen wat jij als ondernemer wilt: Klant worden. Het laat zien hoe je de verbinding maakt met jouw doelgroep zodat uiteindelijk beide partijen worden voorzien in hun behoeftes.
Zonder Marketing plan blijft succes uit
Of terwijl, de kans op succes neemt zienderogen toe wanneer je allereerst een effectieve Online Marketing strategie uitwerkt en van hieruit toewerkt naar een plan. Het bekende, eerst even een stapje terug doen. Helaas zien wij maar al te vaak dat bedrijven eerst een mooie website laten bouwen, dan gaan nadenken over wat er op moet staan en dan pas tot het besef komen wat ze nu werkelijk nodig hebben en wat niet. Met als uiteindelijk effect, het uitblijven van resultaat. Daarom adviseren wij altijd om te zorgen dat je alle elementen van jouw Marketing strategie goed helder hebt. Laat je dan ook niet opjagen doordat je het eindresultaat in zicht hebt.
Het leukste onderdeel van ondernemen
Het lijkt misschien wat saai om je met de Online Marketing strategie bezig te houden maar je zult zien dat dit het leukste onderdeel van ondernemen is. We gaan hardop dromen en plannen maken. Doen onderzoek naar de haalbaarheid. Komen tot de conclusie dat bepaalde verwachtingen niet realistisch zijn maar ook dat je kansen hebt laten liggen. Tot slot gaan we bouwen. In eerste instantie niet letterlijk maar vooral figuurlijk. We gaan flink schuiven met de blokken uit de blokkendoos. De mogelijkheden zijn eindeloos maar uiteindelijk zullen we uitkomen op een strategie die werkt voor jouw producten en diensten bij jouw doelgroep.
Met veel aandacht voor de corporate identity
Of je nu startende ondernemer bent of juist een oude rot in het vak, vaak sluipen er inconsistenties in jouw ‘verhaal’. De identiteit van jouw bedrijf is niet eenduidig en de potentiële klant raakt verward en begint te twijfelen over of je wel bent wie je zegt dat je bent. Maar dat niet alleen, je bent wellicht niet altijd even effectief doordat je te veel aandacht besteedt aan zaken die je niets brengen. Het kan bijvoorbeeld best leuk zijn om alles naar je toe te trekken, maar maakt het je wel tot een betere ondernemer? En past het wel bij jouw persoonlijkheid? Ook wanneer iedereen in jouw branche trainingen verzorgt kunt je er voor kiezen om dit niet te doen. En hoe komt het dat bepaalde onderdelen van jouw bedrijf niet goed functioneren? Veel vragen waarop de antwoorden je verder helpen en zullen bijdragen tot jouw succes.
Maak vandaag nog een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek
Laat deze kans niet onbenut
De Missing Link
Heb je een goedlopend bedrijf maar blijft groei al een tijdje uit. Dan is dit waarschijnlijk de Missing Link: Customer Centric Marketing. Omdat klanten prima weten waar jouw groeimogelijkheden liggen maar je hen niet eerder bij jouw Marketing Strategie hebt betrokken.