Nieuwe leads direct in jouw inbox

Is jouw bedrijf toe aan een boost in sales maar heb je moeite met het vinden van nieuwe leads? Een bekend probleem. Het identificeren van geïnteresseerde bedrijven is immers een lastige en tijdrovende klus. Toch moet ieder B2B bedrijf eraan geloven. Sales gaan immers pas omhoog wanneer er genoeg  interessante leads zijn en deze consequent worden opgevolgd. Wat als er nieuwe leads direct in jouw inbox terecht komen?

Wat is leadgeneratie op de meest efficiënte manier?

Het klinkt wellicht te mooi om waar te zijn. Maar met de leadgeneratiesoftware die de zakelijke websitebezoekers herkent wordt dit toch realiteit. Zonder enige moeite ontvang je high quality leads in jouw inbox. Wat is leadgeneratie op een efficiëntere manier dan dat? Zo kunnen salesmedewerkers hun kostbare tijd besteden aan het binnenhalen van reeds geïnteresseerde klanten en sales omhoog halen.

Boost jouw sales met de leadgeneratiesoftware van Leadinfo

Een leadgeneratiesoftware is een programma dat jouw zakelijke website bezoekers herkent. Deze waardevolle tool voor B2B bedrijven is ontwikkeld door het Rotterdams gevestigd bedrijf genaamd Leadinfo. Met de leadgeneratiesoftware worden de geïdentificeerde bezoekers zichtbaar in een overzichtelijk dashboard. Aan de nieuwe leads wordt direct relevante bedrijfsinformatie gekoppeld. De software laat zien welke pagina’s bedrijven bekijken en hoe lang hun websitebezoek duurt. Zonder twijfel waardevolle informatie in de B2B wereld en dus ook voor onze klanten. Je kunt direct aan de slag met geïnteresseerde leads.  

Waarom het achterhalen van jouw websitebezoekers essentieel is

Wat is vaak het eerste wat je doet wanneer je iets nodig hebt? Juist – je opent Google, je typt in wat je zoekt en Google geeft je een selectie van bedrijven die je behoefte kunnen vervullen. Deze bedrijven ga je vergelijken. Je bekijkt websites en al ben je wellicht geïnteresseerd – vaak neem je niet direct contact op. De websitebezoekers zijn dus vaak wel degelijk geïnteresseerd in het aangeboden product. Het is dus van groot belang om te achterhalen welke bedrijven dit zijn. Het aantal serieus geïnteresseerde bezoekers is hoger dan verwacht.

40% van jouw websitebezoekers heeft interesse in jouw product  

Ja! 40% van jouw websitebezoekers heeft wél interesse in jouw product of dienst maar neemt géén contact op. Wanneer je als B2B bedrijf dus niet goed weet wie je websitebezoekers zijn, loop je een groot aantal leads mis. En dus omzet. Zonde! Het is dan ook van groot belang om te achterhalen wie jouw zakelijke websitebezoekers zijn. En welk gedrag ze vertonen op de website. Zo kan het salesteam deze leads direct gaan opvolgen.

Hoe werkt het – Leads identificeren met een website tracker

Door middel van de leadgeneratiesoftware worden websitebezoekers geïdentificeerd. Hoe werkt dit? Wij leggen het uit. De software is als het ware een website tracker – de zakelijke bezoekers van een website worden herkend door het programma. De relevante bedrijfsinformatie wordt er direct aan gekoppeld en de lead kan worden opgevolgd.

Leadinfo overzicht - GLOBAL LEXIS Online Marketing

Hoe herkent de software mijn bezoekers dan?

Hoe worden de bezoekers herkend? Goeie vraag! GLOBAL LEXIS online marketing biedt haar klanten een gratis proefversie van 2 weken. Er wordt dan een tracking-code geïnstalleerd op de website. Vanaf dit moment worden de bezoekers van de desbetreffende website herkend. De software herkent de bedrijven door middel van hun IP-adres. De leadgeneratiesoftware heeft een uniek samengestelde database met bedrijven. Het gevonden IP-adres wordt gekoppeld aan de database en de gevonden lead komt als het ware binnen in de inbox.

Het dashboard – Maakt leads management makkelijker dan ooit

De software werkt eigenlijk als een soort Outlook. Elke websitebezoeker belandt als een nieuwe lead in de inbox. Het overzichtelijke dashboard maakt leads management makkelijker dan ooit. In het dashboard vind je bijvoorbeeld de volgende bedrijfsgegevens:

  1. Het aantal medewerkers
  2. Relevante email-adressen
  3. LinkedIn profielen
  4. Informatie over de branche en provincie
  5. Kredietinformatie

Zo kun je analyseren in welke branche of provincie de meeste kansen liggen voor jouw bedrijf. Maar de bedrijfsinformatie is niet het enige dat het programma laat zien.

Welke pagina’s bekijken jouw bezoekers?

Ook de bezoekdata is zichtbaar. De tool geeft inzicht in welke pagina’s de bezoekers bekijken en hoe lang. Ook zie je wat de meest actieve bezoekers zijn. Alle bedrijven krijgen een leadscore toegewezen. Hoe hoger de leadscore, hoe interessanter de lead. Een handige manier om het leads management systeem te sorteren.

Ook kan je labels en opmerkingen toevoegen. Zo kun je de verschillende leads gemakkelijk onderverdeeld worden tussen salesmedewerkers. Met de opmerkingen wordt er op een overzichtelijke manier informatie verzameld over of de acquisitie wel of niet succesvol was. Een goede manier om de salesvaardigheden binnen het bedrijf te maximaliseren. En sales is immers waar we naar toe werken.

Leadinfo labels - GLOBAL LEXIS Online Marketing

Leadinfo zelf twee weken GRATIS proberen?

Hebben we je al enthousiast gemaakt? Probeer Leadinfo dan gewoon twee weken gratis. Je zult zien dat de voordelen legio zijn en dat het bovendien erg leuk is om te zien wat jouw marketinginvestering werkelijk doet. Klik op het logo en begin:

partner-badge-leadinfo

Hoe worden leads dan sales? 

Oké, de leadgeneratiesoftware is een waardevolle tool voor onze B2B klanten. Maar de daadwerkelijke vraag is natuurlijk – Hoe worden de leads sales? Hoe gebruik je de verkregen informatie om jouw leads binnen te halen?

Stap 1: Wat zijn de meest interessante leads? 

Allereerst is het zaak om de interessante leads te onderscheiden. De gegevens in het dashboard kunnen gebruikt worden om te achterhalen wat de intenties zijn van de bezoeker. Kijk naar de bezoekdata – welk gedrag vertoont de bezoeker op de website? Heeft deze bezoeker de homepage bekeken en vervolgens de website weer verlaten? Dit zijn niet de meest interessante leads.

Interessante leads zijn bedrijven die een langere tijd op de website blijven en meerdere pagina’s bezoeken. Bekijken bedrijven pagina’s waarin specifiek wordt beschreven wat het bedrijf aanbiedt? Dan vervult het product of dienst waarschijnlijk een actuele behoefte van het bedrijf. Deze bedrijven zijn gemakkelijk te herkennen door de eerdergenoemde leadscore. Dit zijn de leads waar je mee wilt beginnen.  

Stap 2: Gebruik het dashboard optimaal – Sorteer de leads 

Nu is het zaak om de interessante leads verder te sorteren. Het dashboard geeft veel nuttige informatie. Gebruik dit in je voordeel. Zorg ervoor dat je proactief een netwerk opbouwt in de top 10 branches waarin jouw websitebezoekers zich bevinden. Zowel online als offline. Als je een groot salesteam hebt, kan je de branches verdelen onder de verschillende medewerkers. Zo kunnen ze persoonlijke relaties opbouwen binnen hun eigen netwerk. Hetzelfde geldt voor provincies. Het hebben van een netwerk met de juiste mensen brengt veel voordelen met zich mee.

Mobile-Apps-Security-700×400.jpg

Waarom het essentieel is om actief te zijn in het netwerk van jouw leads

Waarom het belangrijk is om de juiste mensen in jouw netwerk te hebben? De kans is groot dat wanneer een lead overweegt met jouw bedrijf in zee te gaan, ze zich ook eerst richt tot haar netwerk. Tegenwoordig wordt er veel waarde gehecht aan de mening van onze peers over een product of dienst. Wat zijn hun ervaringen? Er zijn oneindig veel recensies en aanbevelingen te vinden online. Deze info is net zo waardevol als de info die het bedrijf zelf de wereld in stuurt.

Wanneer bedrijven actief zijn in het netwerk van hun klanten en leads, hebben ze inzicht in wat er gezegd wordt. Heeft een eerdere klant een positieve ervaring gehad, dan is de kans groot dit bedrijf het product online wil aanbevelen. Zo gaat er positieve content het relevante netwerk in. En wanneer nieuwe leads rond gaat vragen, zien zij deze content ook.

Wil je actief zijn in het juiste netwerk maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Neem dat contact met ons op. Samen bekijken we jouw situatie en stellen we plan van aanpak op.

Stap 3: Analyseer de bezoekdata van de lead – Wat is de behoefte?

Oké, de interessante leads zijn geïdentificeerd en salesmedewerkers zijn actief in de juiste netwerken. De voorbereiding is gedaan en in feite kan er contact worden opgenomen met de lead. Of niet? Een bedrijf opbellen met de vraag: ‘Ik zie dat je mijn website regelmatig bezoekt dus ben je geïnteresseerd in mijn product?’, zal waarschijnlijk niet veel positieve reacties opleveren. Al is dit voorbeeld wat kort door de bocht, een directe aanpak is in dit geval vaak niet de juiste.

De leadgeneratiesoftware geeft inzicht in de bezoekdata van bedrijven. Een goed startpunt om te achterhalen wat de daadwerkelijke behoefte van een lead is. En dit is hoe leads omgezet worden in sales. We hebben het al eerder gezegd. Bedrijven zijn niet geïnteresseerd in een verkooppraatje over hoe fantastisch jouw product of dienst wel niet is. Waar ze wel geïnteresseerd in zijn is hoe jouw product hen kan helpen met het vervullen van een actuele behoefte. Het is dus zaak erachter te komen die behoefte precies is. De bezochte webpagina’s zijn een goed begin, maar hoe nu verder?

Hoe stel je de klant centraal? – Customer Centric Marketing

Het is belangrijk om je te verdiepen in de wereld van jouw leads en klanten. Salesmedewerkers moeten zich kunnen profileren als een expert over een bepaalde branche of industrie. Wat zijn de uitdagingen die de leads op dit moment tegenkomen? Wees hiervan op de hoogte. Zo kan er worden ingespeeld op de ontwikkelingen in de industrie van een lead, wanneer ze benaderd worden. Hou het volgende in gedachte: Hoe kan mijn product helpen de problemen van mijn leads op te lossen? Het spreken van de taal van de klant is hierin essentieel.

Wil je ook  de klant centraal stellen maar weet je niet goed hoe je het moet aanpakken. Customer Centric Marketing is vaak de missing link. Neem gerust contact met ons op, we lichten het graag persoonlijk toe.

What would my customer say – Spreek de taal van de klant

Wanneer het probleem van de lead is achterhaald, kan je door naar de volgende stap. Het achterhalen hoe leads de oplossing van hun probleem beschrijven. Hoe meer je het taalgebruik van jouw leads en klanten overneemt, hoe meer je ze zal aanspreken. Ze zullen dan eerder bereid zijn te luisteren naar jouw oplossing. En dit is wanneer leads overgaan tot conversie. En drie keer raden wat de beste plek is om achter het taalgebruik van jouw klanten te komen?

Stap 4: Haal online leads binnen met social selling

Juist! Social media. Een plek waar oneindig wordt geliked, gedeeld en geschreven. Ook door de bedrijven die jij probeert te converteren. De rol van social media is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. Inmiddels is het niet meer weg te denken uit de marketing strategie. Gebruik daarom een platform als LinkedIn en jouw netwerk daar om te zien hoe leads en soortgelijke bedrijven communiceren. De leadgeneratie software laat de juiste LinkedIn profielen binnen een bedrijf zien.

Voordat je een connectie maakt, volg deze persoon (ja, dat is wat anders) eens een paar dagen. Zo creëer je een natuurlijke manier om in contact te komen. Reageer bijvoorbeeld op dezelfde post. Op deze manier zien ze jouw naam al voorbijkomen en heb je uiteindelijke een goede reden om ze een connectieverzoek te sturen.

Wanneer je een connectie hebt gemaakt met de juiste persoon is het zaak om zichtbaarheid voor jou en je bedrijf te creëren. Tips hiervoor zijn het posten van content die aansluit op de behoefte van de lead. Of de lead in contact brengen met een relevant persoon uit jouw netwerk. Zo laat je zien dat je waardevol bent. Op deze manier wordt er op een natuurlijke manier een relatie opgebouwd. Wanneer je de lead dan gaat benaderen kom je niet volledig koud binnen.

Stap 5: Hoe neem je contact op met jouw lead?

En daar is eindelijk het moment om daadwerkelijk contact op te nemen met een lead. Je hebt de relatie opgewarmd op LinkedIn. Een goede zet, want veel bedrijven zitten tegenwoordig niet meer te wachten op willekeurige belletjes, maar zijn wel actief op LinkedIn. Omdat er al online interactie is geweest en de lead waarschijnlijk jouw naam herkent, heb je nu een goede reden om te bellen of mailen.

Het is dus belangrijk om de eerdere online interactie te benadrukken. Zorg ervoor dat het duidelijk is dat dit geen koude acquisitie is. Hou tijdens het gesprek het taalgebruik van de lead aan. Focus op zijn probleem en breng op het juiste moment jouw product naar voren als oplossing. Dat betekent, wacht niet te lang met het benaderen van een lead nadat deze in jouw inbox komt. Op dit moment is de lead waarschijnlijk verschillende bedrijven aan het vergelijken. Ze gaan rondvragen in hun netwerk zodat ze hun huidige probleem zo snel mogelijk op kunnen lossen. Met de leadgeneratiesoftware zorg jij ervoor dat je de eerste oplossing bent die zich aanbiedt.

Praktische om jouw LinkedIn profiel een boost te geven

We hebben gezien dat LinkedIn is een belangrijk onderdeel is in het salesproces. Het is dus van belang dat LinkedIn profiel en activiteiten op orde zijn. Hoe doe je dat? Met een aantal praktische tips kom je al een heel eind.

Profiel 

  1. Zorg voor een duidelijke, professionele profielfoto.
  2. Een goede banner is net zo belangrijk. Vaak wordt deze vergeten. Maar dit is de plek om je personal brand te creëren. Hier moet het in een oogopslag duidelijk zijn wat jij bedrijven kunt bieden. Plaatst hier meer dan alleen het logo van je bedrijf.
  3. Wanneer jouw salesteam bestaat uit meerdere medewerkers, zorg dan voor wat overeenkomsten tussen de LinkedIn profielen. Bijvoorbeeld dezelfde achtergrondkleur in de profielfoto. Of een banner die soortgelijk is in de opmaak.
  4. Richt de beschrijving op jouw profiel op de klant en niet op jezelf. Beschrijf wat jij een bedrijf kunt bieden. Een opsomming van jouw vaardigheden is dus geen goede manier om de interesse van bedrijven op te wekken met een LinkedIn beschrijving.
  5. Zorg voor aanbevelingen op jouw profiel. Zoals eerder besproken hechten mensen tegenwoordig veel waarde aan de mening van hun peers. Aanbevelingen zijn hier een goed voorbeeld van.

Netwerk 

  1. Zorg ervoor dat je je netwerk dagelijks uitbreidt. Wanneer je iets op LinkedIn post, bereik je niet alleen jouw eigen netwerk, maar ook het netwerk van jouw connecties.
  2. Connect met verschillende contactpersonen binnen een bedrijf. Zo maak je de kans groter dat je uiteindelijk bij de juiste persoon binnen het bedrijf terecht komt.
  3. Wanneer je een connectieverzoek stuurt is het goed om naar een post van die persoon te verwijzen. Een gedeelde interesse is een goede manier om een gesprek te beginnen en maakt het makkelijker om een relatie op te bouwen.

Content 

  1. Zorg ervoor dat je zelf goede content creëert op LinkedIn. Deel niet alleen de posts van jouw bedrijf. Maar maak door middel van verhalen en persoonlijke tips jouw content waardevol. Zo creëer je een personal brand.
  2. Like en reageer dagelijks op branche gerelateerde posts. Dit creëert zichtbaarheid bij de juiste mensen. Zoals jouw leads. Ga op zoek naar de juiste posts die veel en waardevol publiek trekken.

Nieuwsgierig geworden naar de leadgeneratiesoftware?

Ben jij nieuwsgierig geworden naar werken met een leadgeneratiesoftware? Wil jij dagelijks nieuwe leads in jouw inbox ontvangen en zo jouw sales een boost geven? Probeer dan nu de leadgeneratiesoftware twee weken gratis.

Heb je hulp nodig met het opvolgen van leads en deze omzetten in sales? Ook hierin bieden wij begeleiding op maat. Ben je benieuwd wat GLOBAL LEXIS Online Marketing nog meer kan bieden? Neem dan contact op, dan kijken we samen wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

partner-badge-leadinfo

Leadinfo zelf twee weken GRATIS proberen?

Hebben we je al enthousiast gemaakt? Probeer Leadinfo dan gewoon twee weken gratis. Je zult zien dat de voordelen legio zijn en dat het bovendien erg leuk is om te zien wat jouw marketinginvestering werkelijk doet. Meld je hier aan: