• WhatsApp Marketing is dè nieuwste Marketingtool 

    WhatsApp, de gratis berichten service vergelijkbaar met SMS, wordt steeds populairder. Het aantal gebruikers is zelfs groter dan dat van Facebook zo schrijft onderzoeksbureau DDMM in het artikel Whats up met de Smartphone? in augustus 2014. Het komt met interessante cijfers. 50% van de smartphone gebruikers maakt gebruik van WhatsApp. Bij jongeren tussen de 20 en 34 jaar ligt dat aantal zelfs op ruim 70%. Een goede reden dus om te onderzoeken hoe WhatsApp als marketingtool kan worden ingezet.

    Whatsapp

    Marketingtool waarmee u eenvoudig heel veel klanten bereikt

    De voordelen:

    • Zo’n 9 miljoen gebruikers in Nederland alleen
    • Een groot bereik met 1 druk op de knop 
    • Een buitengewoon hoge leesgarantie
    • Gebruikers lezen hun WhatsApp berichten snel en vaak
    • Auto-reply voor two-way messaging
    • Uitgebreide statistieken

    Hoe kunt u WhatsApp zakelijk inzetten?

    Er zijn meerdere manieren om WhatsApp effectief als marketingtool in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een WhatsApp button op uw website. Vergelijkbaar met de reeds gangbare Twitter, Facebook en LinkedIn button. Op deze manier kunnen bezoekers snel persoonlijk contact opnemen. WhatsApp is laagdrempelig en kostenvrij. De klant heeft het gevoel dat hij persoonlijk contact met u heeft en is geneigd op een informele manier te reageren. Een bekend gebruiker van de WhatsApp button op haar website is het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht. Patiënten en bezoekers maken veelvuldig gebruik van deze manier van communiceren met het ziekenhuis.

    De WhatsApp newsfeed

    Maar er zijn meerdere manieren om WhatsApp als Marketingtool in te zetten. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een abonnement op een newsfeed via WhatsApp aan te bieden. U vraagt uw bezoekers om zich via een opt-in aan te melden voor de newsfeed, de berichten die met enige regelmaat worden verzonden via WhatsApp. Een goed voorbeeld hiervan is NRC Q. De website met een vlotte grid indeling stuurt u na aanmelding maximaal 4 keer per dag een WhatsApp bericht. In dit geval gaat het om nieuws gerelateerde berichten. Maar deze mogelijkheid is natuurlijk prima te gebruiken voor commerciële doeleinden.

    Meer weten over WhatsApp Marketing? Vraag ernaar bij GLOBAL LEXIS | Online Marketing