• Google Analytics

  • "However beautiful the strategy, you should occasionbly look at the results" - Winston Churchill
  • Laat de statistieken in uw voordeel werken

    Natuurlijk kunnen wij op basis van ervaring een redelijke voorspelling maken van de resultaten van uw website. Van hoe uw website het doet. Maar waarom zouden we wanneer Google een geheel gratis tool ter beschikking heeft gesteld om alles door te meten zodat u WEET wat er op uwe site gebeurd. Want meten is nog steeds weten. En gefundeerde beslissingen zijn nog altijd beter dan dikke duim beslissingen.

    Wat meet Google Analytics?

    Wanneer u Google Analytics installeert op uw website krijgt u globaal gesteld zicht op de volgende zaken:

    • Het aantal bezoekers op de website
    • Of zij de site voor het eerst bezoeken of dat zij terugkomen
    • Waar zij vandaan komen en wat hun voorkeurstaal is
    • Hoe ze op de site gekomen zijn. Handmatig, doorverwezen of via een zoekmachine
    • Wat hun zoekvraag was wanneer ze via bijvoorbeeld Google op de site komen
    • Hoe lang ze op een pagina blijven en waar ze erop en eraf gaan
    • Het succes van campagnes zoals die op Adwords
    • En heel veel meer…

    Allemaal informatie die u iets zegt over het functioneren van de website geheel gratis ter beschikking.

    Wat levert deze informatie u nu werkelijk op?

    Leuk om te weten. Dat zeker. Maar wat levert deze informatie u nu werkelijk op. De belangrijkste reden om Google Analytics op uw website te plaatsen is dat het u de gegevens verschaft die u kunt gebruiken om uw website verder te optimaliseren. Verder te verbeteren zodat de conversie – het uiteindelijke doel van de site – toeneemt. Wanneer u bijvoorbeeld weet dat bezoekers op de home-page afhaken – het zogenaamde bouncepercentage – en dat dat de reden is waarom de omzet achter blijft, dan weet u wat u moet verbeteren. Of specifieker gesteld, vandaag de dag zijn er veel websites nog niet responsive. Ze zijn nog niet echt geschikt voor mobiel gebruik. Wanneer u ziet dat het merendeel van de bezoekers uw website bezoekt via een smartphone of een tablet en dat zij vervolgens weer even snel de website af gaan, nog voordat zij deze goed hebben bekeken, dan weet u dat het hoog tijd wordt om de website responsive te maken.

    Google Analytics en website optimalisatie

    Google Analytics is dus een geweldig middel om uw website te optimaliseren. Om de website te verbeteren en zo uw doelstelling steeds dichter te benaderen. Google Analytics geeft u eindeloos veel informatie die u hierbij kan helpen. Dus ook wanneer u overweegt uw website aan te passen is het zaak om eerst de statistieken goed te bestuderen. Voor heel specifieke vragen kunt u bovendien bepaalde onderdelen EXTRA meetbaar maken. Hiervoor maken we dan een aanvullend pad aan dat Google Analytics meeneemt in haar statistieken. Kortom, u bent zelden klaar met uw website en er valt altijd wel wat te verbeteren. Een goede reden voor GLOBAL LEXIS | Online Marketing om al haar klanten Google Analytics aan te raden.

    Hebt u al een tijdje Google Analytics op uw site en wilt u dat wij eens met u meekijken? Vraag het ons gerust. Dit kan veelal geheel kosteloos