• SEO & Social Media

  • SEO & Social Media

    SEO & Social Media

    SEO en Social Media gaan vandaag de dag hand in hand. Google heeft de belangrijkste Social Media Platforms in haar bezit. Waarvan Twitter de meest recente is. Concreet betekent dit dat alles wat je op Twitter plaatst nu ook door Google meegenomen wordt in het bepalen van de zoekresultaten in Google. Wanneer je Social Media goed inzet wordt je dus niet alleen binnen het platform gezien maar ook in Google. Dat alleen is een belangrijke reden om in Social Media te investeren.

    Social Media als Zoekmachine

    Maar er is meer. Meer voordeel wel te verstaan. Want Social Media platformen worden meer en meer gebruikt als zoekmachine. mensen op zoek naar een bepaalde dienst of product zijn steeds vaker geneigd hier in hun favoriete medium naar te zoeken. Zo staat Facebook bekend als de ‘zoekmachine’ die Google neigt te verslaan. Ja, je leest het goed. De aantallen zijn dusdanig hoog dat we Facebook niet langer kunnen negeren als bron om nieuwe klanten te werven. Zowel via de betaalde advertenties als met behulp van de combinatie SEO & Social Media.

    Nog nauwelijks concurrentie

    Het mooie is dat het optimaliseren van bijvoorbeeld berichten in Facebook zoals we dat met pagina’s van onze websites doen, is binnen Facebook – en zeker als het om de zakelijke markt gaat – een onontgonnen terrein. Nog bijna doet het. Hoe dat kan? De meeste bedrijven weten niet eens dat je door middel van optimalisatie kunt zorgen dat je beter vindbaar kunt zijn in Facebook. En als ze er al over gehoord hebben dan hebben ze vaak geen idee hoe. Ook hebben ze het verkeerde beeld dat het erg ingewikkeld is en dus heel kostbaar. Dat valt gelukkig alleszins mee.

    GLOBAL LEXIS – SEO expert van het eerste uur

    GLOBAL LEXIS | SEO Social Media werkt met SEO experts van het eerste uur. Mensen die exact weten hoe ze de vindbaarheid in Google kunnen verhogen. Die weten hoe je ook met jouw vermelding in bijvoorbeeld Facebook tegelijkertijd in Facebook als in Google vindbaar kunt zijn. Wanneer jij je nogmaals bedenkt dat Google eigenaar is van de belangrijkste Social Media Platforms, weet je meteen waarom het zaak is dat je hierin investeert. Nog even los van dat je door de gebruikers direct gevonden en gelezen wordt. Dat elke vertoning een kans is op een nieuwe klant. Maar dat je ze vaal wel moet helpen om niet alleen interesse te hebben maar ook daadwerkelijk klant te worden.

    Optimaliseren wordt steeds complexer

    Nu zijn er de laatste jaren nogal wat wijzigingen geweest in de algoritmen van Google. De regels die Google gebruikt om te bepalen wie op welke positie in de zoekresultaten verschijnt. SEO en het optimaliseren voor Google wordt steeds complexer. Daar komt bij dat de meeste kennis hierover zich richt op het optimaliseren van websites terwijl het optimaliseren van alle Social Media activiteiten nu juist zo’n grote voorsprong oplevert. En dan zijn we er nog niet. Wie investeert in de optimalisatie van diverse platformen en de website waarnaar verwezen wordt schiet als een pijl omhoog in de zoekresultaten. Maar hoe doe je dat nu?

    Regel 1: Schrijf als een expert

    Het gaat te ver om jou alle regels ten aanzien van SEO en Social Media hier mee te geven. Maar de belangrijkste willen wij je niet onthouden: Schrijf als een expert, een autoriteit in jouw vakgebied. Google houdt van kwalitatief goede teksten met een zo groot mogelijk informatie gehalte voorzien van unieke content, unieke informatie waaruit blijkt dat zij hier met een autoriteit te maken hebben. Zo wil zij het kaf van het koren scheiden en de kwaliteit van de zoekresultaten vergroten. Want als de zoeker tevreden is blijft hij Google gebruiken en dat is wat Google graag ziet.

    Hulp nodig? Dan bent je van harte welkom bij GLOBAL LEXIS | SEO Social Media