• Periscope

  • Meer over Social Media marketing? Lees hier

    Heb jij Periscope al ontdekt?

    Periscope - GLOBAL LEXIS Online Marketing

     

     

     

     

    Periscope? Menigeen heeft nog nooit van Periscope gehoord. Periscope is de livestreaming- App van Twitter, de concurrent van Meerkat, die afgelopen maart is gelanceerd. Livestreaming? Wacht! Haak nu niet af maar lees even verder. Het wordt nu pas interessant.

    Periscope: De nieuwste Online Marketing Tool

    Met Periscope kun je live beeld en geluid uitzenden. Vergelijkbaar met live TV. Je kunt jouw kijkers deelgenoot maken van hetgeen je op dit moment aan het doen bent. Maar wat misschien nog wel veel interessanter is, je kunt live in gesprek gaan met grote groepen mensen die via de chat een bijdrage leveren.

    Waarom zou je Periscope gaan gebruiken?

    Micro-broadcasting is een zinvolle content generator voor iedereen die zich met Online Marketing bezig houdt en zichzelf online wil profileren. Het zorgt voor live interactie met jouw doelgroep.

    1. Dat maakt het een uitstekend middel om jezelf als bedrijf te profileren
    2. Je kunt jouw ‘corporate identity’, de identiteit van jouw bedrijf, de branding, eenvoudig versterken
    3. Het helpt jouw bezoekers, jouw kijkers op Periscope, converteren zodat ze ook daadwerkelijk klant worden

    Online Marketing Tool met erg hoge succesfactor

    Periscope is bij uitstek een Online Marketing Tool waarmee je gemakkelijk succesvol kunt zijn wanneer je het effectief inzet. Wanneer we de belangrijkste stappen binnen Online Marketing als volgt definiëren zul je begrijpen waarom:

    1. Contact – De basis voor alle communicatie
    2. Conversatie – Het in dialoog gaan met elkaar zodat je van elkaar weet waar je staat
    3. Verbinding – Het gevoel dat dit ook over jou gaat en jou iets oplevert
    4. Groepsgevoel – De kracht van de groep draagt bij aan de overtuiging
    5. Conversie – De actie waar het allemaal om te doen is. Vaak: verkopen.

    Wat zou jouw Periscope Marketing Strategie kunnen zijn?

    Wie mij wat langer volgt weet dat ik er altijd op hamer om te werken vanuit een Online Marketing Strategie en dat ik je aanraad voor elk middel dat je inzet een sub-strategie op te zetten die aansluit bij jou strategie maar op een aantal punten wellicht verschilt. Denk aan een verschil in doelstelling of een verschil in (sub-) doelgroep. Dat geldt ook voor Periscope. Een aantal mogelijke Periscope Marketing Strategieën om je vast aan het denken te zetten:

    • Het interviewen van een voor jouw doelgroep interessant persoon
    • Regelmatige tips waarmee jouw doelgroep direct aan de slag kan
    • Live referenties van jouw klanten waarmee je nieuwe klanten over de streep trekt
    • Het demonstreren van nieuwe producten en/of diensten
    • Het houden van Vraag & Antwoord Sessies

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen

    Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met Periscope of Meerkat (is nagenoeg hetzelfde). Maar ook wanneer je vooral nog weerstand voelt om Periscope te gebruiken hoor ik graag waarom. Het is een bekend fenomeen dat een nieuwe Social Media Tool in eerste instantie vooral weerstand oproept. Ik wil je dan ook als laatste tip meegegeven dat ook hier de ‘Law of being first’ geldt. Dat je juist nu als ‘early adopter’, als eerste gebruiker, heel gemakkelijk erg succesvol kunt zijn met Periscope.

    En of je nu wilt of niet, Online Marketing, gaat momenteel vooral over het verspreiden van content. Aanwezigheid daar waar jouw potentiële klant zich bevindt. Je komt er gewoonweg niet meer onder uit dat ook jij voor jouw bedrijf zult moeten investeren in Social Media. Vind je dat lastig, ik help je graag:info@global-lexis.com

    GLOBAL LEXIS | Online Marketing volgen op Periscope? Zoek naar GlobalLexis 

    Je Twitter accountnaam is tevens jouw Periscope naam