• Chantal Bakker

  • "From my experience, it is fairly to say that she is part of a small knowledgeable group of Internet Search Professionals that understands where Internet search is going and how to stay ahead of the curve. In my opinion Chantal’s expertise in Web site development and SEO will make the difference to your website rankings. In a nutshell, she is an asset to any organization looking to improve rankings."

    LinkedIn Referentie

  • Mag ik mij even voorstellen? Chantal Bakker

    Hallo! Ik ben Chantal Bakker, moeder van Sarah Bakker (10 jaar) en baasje van drie fantastische herdershonden. Tijdens mijn studie Engelse Taal- en Letterkunde in Nijmegen ben ik Boekwetenschappen in Leiden gaan studeren. Gedreven door mijn liefde voor de taal en het fenomeen boek vond ik dat ik toch zeker in Cambridge (Engeland) of Oxford gestudeerd moest hebben. Het werd Cambridge. Ik heb hierbij mijn hart gevolgd en ben op de afdeling STM Marketing terecht gekomen. De marketing van wetenschappelijke boeken. Een branche met een heel specifieke doelgroep en een grote internationale afzetmarkt. In een tijd dat er nog geen internet bestond. 

    In de ban van Marketing

    Inmiddels ruim 20 jaar geleden raakte ik in de ban van Marketing. Marketing is een ongelooflijk mooi vak omdat het over mensen gaat. Over wat hen inspireert en wat hen raakt. Wat hen motiveert en aanspoort tot actie. Het brengt mij in contact met de meest uiteenlopende ondernemers met ieder hun eigen doelstellingen. Ik vind het na 20 jaar nog steeds fantastisch dat ik hen mag helpen om hun dromen te verwezenlijken. Marketing lijkt vaak te gaan over het opzetten van een hoop tools. Een website, een social media pagina, een advertorial etc. Maar waar marketing werkelijk over gaat is, wie ben jij en wie is jouw doelgroep en hoe zorgen we voor een match?

    Samen op zoek naar wie jij als bedrijf bent

    In de jaren na mijn studie heb ik enorm veel geïnvesteerd in allerlei aanvullende cursussen, opleidingen en trainingen. Steeds met als belangrijkste doel het vervullen van mijn verlangen om jou nog beter te kunnen helpen. Ik vind het fantastisch wanneer ik jou kan helpen om je hart te volgen en daar succesvol in te zijn. Niet door je alleen maar allerlei online middelen te verkopen maar door je te helpen bij het uitwerken van jouw corporate identity, jouw identiteit als bedrijf, en door jouw doelstellingen eens heel helder te analyseren en in overleg te onderzoeken wat nu wel en niet werkt om die droom tot een succes te maken.

    Middelen zijn slechts middelen

    De middelen zijn slechts middelen. Een website koop je tegenwoordig op elke straathoek. En al was ik 10 jaar geleden één van de allereerste SEO specialisten van Nederland, ook dat wordt tegenwoordig haast in elke straat aangeboden. Daarmee onderscheid ik mij niet echt meer (al geloof ik wel dat ik daarbinnen een enorme meerwaarde heb omdat ik ook daarin de marketingdoelstelling centraal zet en niet het enkel en alleen gevonden worden). Mijn onderscheidend vermogen ligt bij het maken van een verbinding tussen de droom en de passie van een ondernemer en de verlangens en verwachtingen van zijn klant. Het samenbrengen van mensen. Of dat nu om de verkoop van luxe schoenen gaat of het leveren van een mooie dienst. Het samenbrengen van deze twee mensen, direct of indirect, maakt de investering in Online Marketing tot een succes.

    Ik nodig je van harte uit om voor nadere kennismaking 06 29563450 te bellen of te mailen naar info@global-lexis.com