• Er kan er maar één de eerste zijn

    Nummer 1 - de eerste SEO Specialist in Nederland

    Nummer 1 in SEO – GLOBAL LEXIS | Online Marketing

    Het is inmiddels een wijdverspreid fenomeen. SEO, de natuurlijke vindbaarheid in Google, is een van de belangrijkste Online Marketing Strategieën. Een mooie website hebben is één ding maar zonder bezoekers is hij niets waard. Het zijn de bezoekers die maken dat een website een succes is. Maar hoe kom je aan bezoekers?

    Er zijn globaal drie soorten bezoekers:

    1. Directe bezoekers
    2. Bezoekers via andere sites
    3. Bezoekers via zoekmachines

    Directe bezoekers zijn bezoekers die handmatig de website intypen. Ze kennen de mensen achter de site persoonlijk, hebben een visitekaartje ontvangen of hebben de domeinnaam ergens gelezen. De bezoekers via andere sites klikken door vanaf een andere website of Social Media Platform en komen zo op de website. Maar de belangrijkste groep bezoekers komen via zoekmachines. Waarom zijn nou net zij zo waardevol? Onder deze bezoekers bevindt zich het grootste deel nieuwe bezoekers. En nieuwe bezoekers kunnen nieuwe klanten worden.

    Als eerste in Nederland SEO expert vanuit content

    Chantal Bakker van GLOBAL LEXIS | Online Marketing was één van de eerste in Nederland die de waarde van SEO in zag. Zij was ook één van de eerste die begreep dat SEO over betekenissen ging. Dat het niet een technische truc was maar dat het er om ging iets van waarde aan te bieden overeenkomstig het werkelijke verlangen van de zoeker, de bezoeker. In 2004 ging zij op zoek naar het grote geheim achter SEO. Tot haar verbazing was zij de eerste die tot de conclusie was gekomen dat de manier van informatieverwerking een doorslaggevende factor was. Dat je moest aanbieden wat de zoeker zocht. Anno 2015 klinkt dit erg vanzelfsprekend. In 2004 was het dat zeker niet. Er was in Nederland geen informatie over te vinden en dus deed zij een beroep op Amerikaanse collega’s. Want wat in een veel groter land en dus een veel groter taalgebied werkt om de concurrent te verslaan zou in ons kleine Nederland met veel minder concurrerende websites zeker werken. En zo vond zij met veel trial and error zelf het SEO wiel uit. Door veel te proberen en te testen kwam zij achter het – destijds nog vrij eenvoudige – geheim.

    Maar wat is SEO anno 2015 nog?

    In al die jaren is er een hoop veranderd. Er werd steeds meer bekend over wat wel en niet werkt wanneer gevonden worden in zoekmachines als Google belangrijk is. Een steeds grotere groep mensen was op de hoogte van de belangrijkste principes en ging hiermee zelfstandig aan de slag. Er kwamen steeds meer websites en de hoeveelheid concurrentie op een bepaald keyword nam zienderogen toe. Om toch een zo representatief mogelijk zoekresultaat te geven dat zoveel mogelijk de behoefte van de zoeker beantwoorde paste Google de algoritmes, de criteria die bepaalden wie op welke positie in de zoekresultaten verscheen, met grote regelmaat aan. SEO-specialisten moesten steeds harder hun best doen om resultaat te behalen. Anno 2015 is het aantal zogenaamde regels zo groot en zo complex dat het steeds lastiger is voor de leek om deze competitie te winnen. Hierbij komt een steeds groter accent te liggen op Contentmarketing. Het strategisch inzetten van content op een manier dat zowel de lezer als de zoekmachines hier tevreden over zijn en dat belonen met een respons, een reactie, in het voordeel van de schrijver of eigenaar.

    Zelf doen, op weg laten helpen of uitbesteden?

    Maar hoe pak je dit als zelfstandig ondernemer of marketingmedewerker nu aan? Ga je zelf aan de slag, laat je je een eind op weg helpen door een SEO-expert of besteedt je het optimaliseren van de website helemaal uit? En aan wie vraag je dan om hulp? De webbouwer die zegt dat hij dat wel even erbij doet, de peperdure expert of het neefje dat er zijn hobby van heeft gemaakt. Een begrijpelijke vraag. U wilt immers het beste resultaat zonder te veel te betalen. Er is alleen een grote valkuil. Wanneer u investeert in een SEO-expert die u werkelijk resultaat oplevert, is de winst die u ermee behaalt het grootst. Deze specialist zal er niet alleen voor zorgen dat u gevonden wordt, hij of zij zorgt er voor dat u door de juiste doelgroep gevonden wordt. En dat deze bezoekers ook daadwerkelijk geneigd zijn klant te worden. Want zeg nou eerlijk, aan een bezoeker die niet binnen uw doelgroep valt hebt u niets. U zit ook niet te wachten op offerteverzoeken waarvan u op voorhand weet dat deze u geen klant opleveren. Of terwijl, u kunt beter wat meer investeren en er meer uithalen. De totale winst die het u oplevert is dan het grootst.

    Meer weten over SEO? Vragen zijn altijd welkom. Ook wanneer u enkel een second opinion wenst