• LinkedIn Checklist

  • Je bent hier:
    Home LinkedIn Checklist
  • LinkedIn Tips die jouw profiel tot een succes maken

     

    LinkedIn Marketing - 12 Tips

    LinkedIn is de meeste werkgerelateerde van alle Social Media Platformen.  Wie je privé bent is veel minder van belang. Wat je zakelijk doet en hebt gedaan, welke expertise jij in huis hebt, des te meer. Zorg dus dat je er goed opstaat en presenteer je dan ook zoals je dat op het werk zou doen. We helpen je een handje op weg. Met tips en trucs gepresenteerd aan de hand van deze LinkedIn checklist:

    1. Heb jij een professionele profielfoto? Zo nee, laat er dan eens één maken. Er zijn zelfs fotografen die zich hebben gespecialiseerd in het maken van foto’s voor LinkedIn en andere Social Media. Vraag ons gerust wanneer je er geen hebt.
    2. Heb je een professionele titel die meteen verraad wie je bent en wat je doet? Zo nee, overweeg dan eens om de belangrijkste keywords in de titel te plaatsen. Of vraag de hulp van een Freelance Tekstschrijver.
    3. Is jouw samenvatting ook echt een samenvatting? Is na het lezen de essentie van jouw werkzaamheden, kennis en ervaring helder? Is jouw LinkedIn samenvatting prikkelend geschreven zodat het uitnodigt om contact op te nemen?
    4. Zijn jouw contactgegevens up-to-date? Ben je ook werkelijk goed bereikbaar op deze manier? Het succes van LinkedIn valt of staat bij de mogelijkheid om contact op te nemen.
    5. Komt jouw naam terug in de URL? Heb je jouw naam op LinkedIn geoptimaliseerd zodat aan de URL te zien is dat het over jou gaat en je tevens beter vindbaar bent in Google? Google indexeert alle profielen uit LinkedIn zorgvuldig. Maar daar moet je ze wel bij helpen. Zorg er daarom voor dat Google aan de URL kan zien wie jij bent.
    6. Heb jij in jouw profiel een gedetailleerde omschrijving opgenomen van tenminste drie functies? Dat kan in loondienst of als zelfstandige zijn. Het mag gaan over drie verschillende banen, drie functies binnen eenzelfde bedrijf of drie verschillende klanten als ondernemer.
    7. Is het voor de lezer duidelijk welke opleidingen jij hebt gedaan of nog doet? Geef hierbij duidelijk aan waartoe deze opleiden en welke richting jij zelf hebt gedaan zodat een eventuele nieuwe werkgever of klant in een oogopslag ziet wat het hem oplevert om met jou te gaan samenwerken.
    8. Heb je ook referenties in jouw profiel opgenomen? Wanneer je deze nog niet hebt kun je klanten en voormalige werkgevers uitnodigen om een referentie voor jou te schrijven. Het blijkt in de praktijk dat referenties zwaar meewegen in het besluit om met jou in zee te gaan.
    9. Neem jij ook actief deel aan LinkedIn Groepen? Het is één van de meest eenvoudige en meest effectieve manieren om jezelf als expert te profileren. Probeer dit niet te veel als een verkooppraatje te laten overkomen maar geef oprecht tips en adviezen waarvan anderen in de groep profiteren.
    10. Schrijf jij regelmatig artikelen in LinkedIn die voor jouw contacten interessant zijn? Artikelen in LinkedIn worden vaak goed gelezen. Ze zijn bovendien – wanneer geschreven met de richtlijnen van SEO in het achterhoofd – goed vindbaar in Google. De geloofwaardigheid van artikelen in LinkedIn is groot. Een goede manier om jezelf te positioneren dus.
    11. Voeg jij geregeld nieuwe contacten toe? Gebruik je LinkedIn ook echt om te netwerken? LinkedIn is een goede tool om te gebruiken als zakelijk adressenboekje. Veel ondernemers gebruiken het om na een netwerkbijeenkomst hun nieuwe contacten op te slaan. Zo komt het netwerken meer tot zijn recht en is de kans hier een nieuwe klant of werkgever uit te halen het grootst.
    12. Is jouw LinkedIn profiel up-to-date? Vergeet niet dat de geloofwaardigheid toeneemt wanneer een profiel zichtbaar up-to-date is. Laat ook zien dat jij LinkedIn met plezier inzet als onderdeel van jouw Online Marketing Strategie. Een actieve en geïnteresseerde medewerker of ondernemer is vele malen aantrekkelijker.

    Wil je na het toepassen van deze tips jouw LinkedIn profiel eens door een professional laten beoordelen? Dat kan! Stuur een mail met jouw naam, jouw telefoonnummer en de link van jouw LinkedIn profiel naar info@global-lexis.com Wij komen er dan zo spoedig mogelijk op terug.