• Keywords niet langer relevant in Metatags

    Online Marketing Strategie

    Online Marketing Strategie

    De misvatting dat website optimalisatie bestaat uit het toevoegen van een paar relevante Keywords is nog steeds wijd verspreid. Net als de overtuiging dat iemand ‘die het zelf heeft gedaan’ ook goed vindbaar is. Er zijn natuurlijk brillante uitzonderingen die doorgaans vooral op hun bedrijfsnaam gevonden worden. Maar als het het om de Keyword Metatag gaat is er nu definitief uitsluitsel.

    Afgelopen kwam Google naar buiten met een verklaring die opheldering moet geven. In het filmpje over Keywords in de Metatag legt Matt Cutts, software engineer bij Google, uit wat er in de loop der tijd is veranderd. En waarom we ons beter kunnen bezig houden met de optimalisatie van de inhoud zelf.

    Het idee erachter is simpel. Het aantal websites stijgt nog steeds explosief. Dit betekent dat het aantal websites over eenzelfde onderwerp eveneens toeneemt. Het toevoegen van algemene zoektermen wordt zo vaak toegepast dat het natuurlijkerwijs geen waarde meer heeft. Laat u dus niets meer wijs maken en informeer naar de mogelijkheden.