• Dé betere Magento 2 specialist

  • In gesprek met Magento specialist Tim Baltissen

    Vanmorgen had ik een goed gesprek met Tim Baltissen, Magento 2 developer en mede-eigenaar van Trinos, dé specialist in Magento. Kenners weten dat Magento hét open source platform is voor eCommerce omgevingen en uitgebreide webshops. Zij weten ook dat Magento niet eenvoudig is voor de leek. Aan Tim de vraag om mij hierover bij te praten. Magento heeft namelijk niet stilgestaan. De mogelijkheden maar zeker ook de functionaliteit is flink verbeterd. Juist dat laatste was voor mij een hekel punt.

    We spreken af op het kantoor in Nijmegen

    Op deze mooie zonnige morgen in Nijmegen vraag ik Tim mij te laten zien wat volgens hem de belangrijkste verbeteringen van Magento 2 ten opzichte van Magento 1, de oudere versie, zijn. Ik vraag hem om heel concreet te laten zien wat zij hebben gebouwd. Waarbij mijn interesse uiteraard vooral uitgaat naar de mogelijkheden binnen Magento om zowel de Marketing als de SEO – de zoekmachine optimalisatie – goed te organiseren. Dat laat Tim zich geen twee keer zeggen.

    De voordelen van de combinatie Magento en SEO

    In een sneltreinvaart bespreken we wat de mogelijkheden zijn om met behulp van Magento alle producten te optimaliseren volgens de hedendaagse richtlijnen voor SEO. Tim weet mij snel te overtuigen dat Trinos een professionele partner is voor mij als Marketeer. We vinden elkaar als het gaat om het classificeren van producten op een manier die zowel de gebruiker als zoekmachines zoals Google behagen. Alles draait om gebruiksvriendelijkheid zonder daarbij het uiteindelijke doel te verliezen: Conversie. Er moet omzet worden gedraaid.

    De combinatie met maatwerk is de grote meerwaarde

    Ik word pas echt enthousiast wanneer ik merk dat Tim de problemen waar ik in het verleden tegenaan liep al heeft opgelost. Dat hij begrijpt waar ik als Marketeer naartoe wil. Hij is mij steeds een stapje voor en is duidelijk gewend samen te werken met Marketeers en SEO specialisten. Het zijn vooral de puntjes op de i die maken dat ik een erg goed gevoel heb bij zijn werkwijze. Want wanneer er binnen Magento 2 geen standaard oplossing is heeft Trinos daar hun eigen maatwerk oplossingen voor bedacht.

    Wat zijn de voordelen voor de klant?

     

    Wil een webshop echt een succes zijn dan is de samenwerking tussen een Magento developer, een Marketingbureau zoals GLOBAL LEXIS Online Marketing en de klant essentieel. Alledrie kijken ze op een andere manier naar de oplossingen die Magento biedt. Toch hebben ze eenzelfde doel voor ogen. Tim verstaat de taal van de Marketeer en van de klant. Mooi. Daar wordt ik als Marketeer erg gelukkig van. De voorbeelden die hij laat zien liegen er niet om. De webshop van Van Bommel Schoenen bijvoorbeeld. Ik kan niet anders zeggen dan dat het er erg professioneel uitziet. Zowel aan de voor- als aan de achterkant. En dat voor een zeer schappelijke prijs.

    Waarom dan ook nog een Marketingbureau inschakelen?

    Tot slot stel ik Tim een aantal vragen over hoe hij een mogelijke samenwerking ziet. Ik ben namelijk zelf altijd op zoek naar manieren om het aanbod voor mijn klanten te verbeteren. Ik vraag hem op de man af waarom hij bedrijven aanraadt om ook altijd een Marketingbureau in te schakelen. Die zorgen ervoor dat er geld wordt verdiend, is hierop zijn antwoord. Zonder marketing geen verkoop en daar is het de klant om te doen. Wij zorgen voor het gemak. De koppeling met betaalsystemen, de administratieve systemen en de voorraadsystemen. Meer het bedrijf achter de webshop. De Marketeer zorgt ervoor dat er daadwerkelijk klanten op de site komen en dat zij met een tevreden gevoel een aankoop doen. Zonder dat is een webshop helaas waardeloos.

    Starten met een webshop of meer halen uit een bestaande eCommerce site?

    Wil je eens doorpraten over jouw webshop? Of het nu een bestaande webshop of eCommerce omgeving is waar je nu niet het maximale uithaalt of dat je plannen hebt om een geheel nieuwe webshop te beginnen, neem gerust contact met mij op. Ik maak ook voor jou graag tijd om te kijken waar jij kansen laat liggen. Hoe je het maximale uit jouw webshop kunt halen. Ook wanneer je al een Magento developer hebt of zelfs helemaal niet met Magento werkt. Het is altijd goed om eens een second opinion te vragen.

    Vraag een vrijblijvend gesprek aan over Magento en/of andere webshop en eCommerce oplossingen