• Blogging

  • Corporate Blogging

  • Made Easy

    Workshop Corporate Bloggen in 5 Stappen

     

    Weten hoe je Bloggen effectief inzet voor jouw bedrijf? Schrijf je dan in voor Maatwerk Workshop Corporate Blogging in 5 Stappen. In 5 sessies waarin jij met een Marketing Coach aan de slag gaat leer je de belangrijkste ins en outs zodat Bloggen niet alleen leuk wordt maar ook bijdraagt aan jouw succes.     Meer weten? Vraag ernaar

  • Blogging onderdeel van standaard Online Marketing Strategie

    Het heeft even geduurd maar steeds meer bedrijven erkennen het nut van Corporate Blogging. Het bloggen namens en voor een bedrijf. De voordelen zijn enorm:

    • Het geeft gemakkelijk toegang tot uw doelgroep
    • De stijl is informeler waardoor de geloofwaardigheid toeneemt
    • De interesse in uw diensten is meetbaar zodat u uw klant leert kennen
    • Het is de manier om gemakkelijk veel SEO content te generen
    • Berichten zijn eenvoudig te verspreiden via Social Media

    Online Marketing Blog en SEO gaan hand in hand

    De voordelen van een Online Marketing Blog zijn eindeloos. De belangrijkste is wellicht dat u de vindbaarheid van uw bedrijf, uw dienst of uw product in zoekmachines gemakkelijk vergroot. Zeker nu Google Social Media meeneemt in de resultaten. Hoe u dat bereikt is helaas iets minder eenvoudig. GLOBAL LEXIS | Online Marketing helpt u daarom graag. Want doordat bijna al onze websites een automatische integratie met Social Media bevatten is het gebruik ervan voor u als eigenaar heel eenvoudig. Daarnaast leggen wij u graag uit wat voor uw bedrijf de beste methode is om er het meeste resultaat uit te halen. Waarom zou u alles zelf willen doen wanneer u ook een deel kunt automatiseren?

    Tot wie richt u zich in een Blog?

    Blogging werd aanvankelijk vooral prive veel gebruikt. Voor het bijhouden van een dagboek, een reisverslag of een fotoalbum. Men richtte zich doorgaans op vrienden en familie. Gewoon voor de lol of om een lange afstand te overbruggen. Zo werd het gemakkelijker om betrokken te zijn bij het reilen en zeilen van geliefden.

    Door zakelijk te gaan bloggen doet men eigenlijk hetzelfde. In eerste instantie is een Blog vooral een plek waar men geïnteresseerden informeert over de laatste stand van zaken. Over nieuwe producten en nieuwe innovatieve diensten. Tijd en ruimte spelen hierbij geen rol. Want iedereen kan de informatie naar eigen wens lezen. Waar en wanneer het hem het beste uitkomt. Er is echter een groot verschil. U richt zich niet op een informeel leespubliek maar op de zakelijke lezer. Dat kunnen zijn:

    • De Prospects - Potentiële nieuwe klanten die meer over u of uw dienst en product willen lezen. Zij vinden uw Blog vaak via zoekmachines en hebben een grote informatiebehoefte.
    • De aandeelhouders – Ook voor hen is verdiepende informatie van het grootste belang. Een Blog kan daarbij een handig hulpmiddel zijn. Het taalgebruik is vaak eenvoudig en de informatie wordt compact aangeboden. Het bespaart hen tijd die ze anders nodig zouden hebben voor het doorlezen van lange complexe teksten.
    • Bestaande klanten – Bestaande klanten worden graag op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen binnen uw branche. Zij leren graag bij over de verschillende nieuwe toepassingen van hun aanschaf. Zij zijn snel bereid om hun mening te geven en vormen zo een goede bron van Free Publicity.
    • Medewerkers – Ook medewerkers lezen graag wat er binnen hun bedrijf gebeurt. Hun betrokkenheid bij het bedrijf wordt aanzienlijk vergroot wanneer een Blog zich ook daadwerkelijk tot hen richt. Of wellicht zelfs door hen is geschreven. Dat maakt van hen trouwe medewerkers en een goed gratis verkoopkanaal. Want wie trots is op zijn bedrijf zal er eerder en positiever over spreken tegen vrienden en bekenden.
    • Specialisten binnen de branche – Uw collegae binnen de branche lezen graag waar u mee bezig bent. Of u een meerwaarde voor hen bent doordat u online kennis publiceert die zij kunnen gebruiken. Dat geldt niet alleen voor direct toepasbare kennis. Maar ook voor uw kennis van de markt. Indirect geeft u zo namelijk een hele hoop weg. Het is aan u om hier op een effectieve manier mee om te gaan. Zodat u ook daadwerkelijk als specialist binnen uw branche wordt gezien.

    Pas op met ondoordacht gebruik van een Corporate Blog

    Enige waarschuwing is op zijn plaats. Hoe gemakkelijk het ook lijkt om bloggen in te zetten als onderdeel van uw Marketing Strategie. Er kleven ook de nodige nadelen aan. De belangrijkste is wellicht dat u uw bericht misschien gemakkelijk van uw Blog afhaalt maar dat het vele malen moeilijker is om het uit de resultaten van zoekmachines te verwijderen. Daarnaast zult u goede afspraken moeten maken over wat u wel en wat u niet communiceert. En in welke stijl. Want klanten en concurrenten lezen altijd over uw schouder mee. Uw corporate identity wordt er dus door bepaald.

    TO DO: Een Blog Strategie & een Blog Stylesheet

    Wilt u zich behoeden voor veel gemaakte fouten? Bereid u dan goed voor. Want door vooraf uw doelstelling en doelgroep te definiëren bespaart u uzelf later een hoop ellende. Net als bij de aanvang van een nieuw project of een Online Campagne is het ook voor een Blog zaak dat u eerst een uniek Marketingplan opstelt. Speciaal voor uw Blog. Hierin vermeldt u wanneer uw Blog een succes is, tot wie u zich richt, welke actie u van uw bezoeker wel en niet toestaat en welke middelen u gaat inzetten om dit te bereiken. Daarnaast is het verstandig om een Stylesheet op te stellen. Hierin omschrijft u hoe u met uw lezer communiceert. Wat de Tone-of-Voice is van uw Blog. Waar u wel en waar u niet over schrijft. U geeft de Bloggers van uw Blog richtlijnen voor een eenduidig taalgebruik dat past bij uw corporate identity. Zo voorkomt u een hoop misverstanden en neemt de kans op succes zienderogen toe.

    Laat u goed informeren over een effectieve Online Marketing Blog

  • Vraag meer informatie aan over de workshop Corporate Blogging