• Content Marketing

  • Je bent hier:
    Home Content Marketing
  • "Chantal is een kundig Online Marketing Consultant. Ze is punctueel in elke stap van het proces, met adequate vakkennis, creatieve oplossingen die aansluiten bij mijn beleving en oog voor het detail."

    LinkedIn Referentie

  • Content Marketing verandert jouw hele marketing resultaat

    Met het woord content bedoelen we alles waarmee we een website, Facebook pagina, Instagram profiel en alle andere online marketing kanalen vullen. Meestal gaat het hierbij om tekst, afbeeldingen en video's. Het woord content wordt vaak gecombineerd met het woord marketing. Dat komt omdat verre weg de meeste content wordt gecreëerd met het doel de bezoeker tot actie te laten over gaan. De conversie. Kopen, bestellen, bellen, contactformulier invullen etc. etc. 

  • Wie, Wat, Waar, Waarom en Hoe

    Tijdens het bepalen van de Marketing Strategie worden diverse onderdelen gedefineerd. Tot wie richten we ons? Wat hebben we hen te bieden dat een oplossing vormt voor hun 'probleem'? Waar laten we van ons horen? Op welk Social Media platform bijvoorbeeld. Welk doel hebben we met onze uitingen? Willen we dat ze bellen, mailen, langskomen of direct bestellen? En hoe doen we dat? In welke stijl. Met welk middel. Denk aan tekst, foto, video. Maar ook aan zaken als informeel, formeel. Dagen we uit tot interactie of vertellen we alleen onze kant van het verhaal? Weten wat werkt bij jouw doelgroep is niet eenvoudig. Soms is het ook een deel trial-end-error. Proberen en meten. Net zolang tot we weten wat werkt en wat niet. Maar ook dan helpt het wanneer een marketeer je op weg helpt.

  • Goede tekst maakt jouw website compleet

    Website teksten

    Website teksten

    Goede tekst maakt jouw website compleet

  • De juiste content voor betere vindbaarheid

    SEO Tekstschrijven

    SEO Tekstschrijven

    De juiste content voor betere vindbaarheid

  • Veel bezoekers met aantrekkelijke content in Social Media

    Social Media

    Social Media

    Veel bezoekers met aantrekkelijke content in Social Media

  • Zelf doen of uitbesteden?

    Afbeeldingen & Video's

    Afbeeldingen & Video's

    Zelf doen of uitbesteden?

  • Van uw nieuwsbrief een marketing instrument maken?

    Nieuwsbrieven

    Nieuwsbrieven

    Van uw nieuwsbrief een marketing instrument maken?

  • Laat je Blogs door een SEO Tekstschrijver schrijven

    Bloggen

    Bloggen

    Laat je Blogs door een SEO Tekstschrijver schrijven

  • Laat je ware aard zien met content die jouw klant aanspreekt

    Corporate Identity

    Corporate Identity

    Laat je ware aard zien met content die jouw klant aanspreekt

  • Laat ons jouw reputatie opkrikken

    Reputation Marketing

    Reputation Marketing

    Laat ons jouw reputatie opkrikken

  • Tekst die van bezoekers klanten maakt

    Als eigenaar van een website denken we vaak te eenvoudig over het omzetten van bezoekers naar klanten. Niet iedereen die de website bezoekt wordt ook klant. Daar is vaak veel meer voor nodig dan we denken. Niet in de laatste plaats een goede Content Marketing Strategie. Alleen zo trekken we bezoekers steeds verder de diepte van onze Sales Funnel in. We helpen hen een handje op weg van geïnteresseerde bezoeker naar het daadwerkelijk aanschaffen van onze dienst of product.

  • Foto's die de aandacht trekken

    Niet iedereen is even tekstueel ingesteld. Veel mensen kijken eerst naar de afbeelding op een website en kijken dan pas met welk doel deze daar staat. Ze laten zich dus door het oog verleiden. Pas als de foto of afbeelding hen raakt lezen zij de bijbehorende tekst. Foto's hebben vaak een directe toegang tot ons onbewuste. Ze maken of we de website als prettig ervaren of niet. Een belangrijke voorwaarde voor het ombuigen van bezoekers naar klanten.

  • Video's die de relatie versterken

    Video Marketing heeft een enorme inhaalslag gemaakt. Dat gaat ook nog wel even door. Het wordt steeds gemakkelijker om onszelf, onze producten en onze diensten middels een film te vertonen. De kijker weet zo heel precies met wie of wat hij te maken heeft. Een video werkt dan al snel positief door op de relatie tussen verkoper en mogelijke koper. Bezoekers van een website zijn ook vaak eerder geneigd enige minuten naar een video te kijken dan dat zij een pagina lange tekst lezen.

  • On-site and off-site

    Teksten, foto's en video's hebben meestal niet alleen een directe doelstelling - het overbrengen van informatie - maar ook een indirecte doelstelling - het overtuigen en uiteindelijk converteren van de bezoeker om klant te worden. Maar wat veel bedrijven nog niet voldoende toepassen is het met beleid plaatsen van content op de diverse kanalen. Zowel op de website als erbuiten. Denk aan de steeds wordende kracht van Social Media. Vaak blijven kansen onbenut.

  • Ik weet niet hoe en ik heb er geen tijd voor

    Ik weet niet hoe

    Steeds meer mensen maken zelf hun content. Het internet staat vol met Apps en Tools waarmee ze zelf afbeeldingen of video. Denk bijvoorbeeld aan Canva. Toch is dat niet voor iedereen weggelegd. Het maken van een leuk plaatje is nog niet hetzelfde als een afbeelding die ook werkelijk converteert. Dat geldt misschien nog wel meer voor teksten. In de praktijk zien we dat nagenoeg iedereen die zijn eigen webteksten schrijft grote stijlfouten maakt waardoor het niet vreemd is dat hun bezoekers geen klanten worden. Ze herkennen zich eenvoudigweg niet in hetgeen wordt geschreven of ze voelen zich überhaupt niet geprikkeld om te lezen wat er staat.

    Ik heb er echt geen tijd voor

    Misschien wel de meest gehoorde klacht over Online Marketing. Ondernemers zijn al zo druk. Ze hebben een vak. Zijn druk met de inkoop, de verkoop, het leidinggeven aan personeel, de administratie en nog een hele hoop meer. Hoewel internet juist de ondernemers onder ons veel heeft gebracht, heeft het ook een enorme extra last op hun schouders gelegd. Ze 'moeten' nu ook nog actief zijn op internet. Van Facebook, LinkedIn tot Twitter en nog een hele hoop meer. Voor de één een leuke uitlaatklep, de ander ziet er enorm tegenop en krijgt het maar niet georganiseerd. 

    Virtual Assistent, Social Media medewerker of GLOBAL LEXIS Online Marketing

    Heb je er geen kaas van gegeten of heb je er simpelweg geen tijd voor, doe het dan niet. Het aannemen van een Vitual Assistent (Een online secretaresse), het inhuren van een Social Media medewerker of het uitbesteden aan GLOBAL LEXIS Online Marketing is dan de beste oplossing. Waarom zou je het zelf doen wanneer je het ook kunt uitbesteden. Wist je trouwens dat uitbesteden aan een expert met kennis van marketing zich altijd terugverdient? Wat je ook kiest, vergeet het niet en laat het vooral niet liggen. Uitbesteden is funest want content creatie is belangrijker dan ooit. Waarom? Jouw klanten zijn niet langer afhankelijk van die ene lokale aanbieder. Ze hebben door de komst van internet steeds meer keus gekregen en vinden hun oplossing ook wel ergens anders. Zorg er dus voor dat je gezien wordt en maak direct indruk. Alleen zo haal jij jouw klanten binnen.

  • Content Marketing Strategie

    Het is inmiddels algemeen bekend. Als serieuze ondernemer zou je continue content moeten creëren die voor jouw klant interessant is. Content Marketing is key. Een website, blog of zelfs vlog is nooit af. Was het jaren terug zo dat je je maar beter kon focussen op één onderwerp, tegenwoordig is het juist van belang dat je heel diversiteit laat zien binnen eenzelfde semantische veld. Volg je mij nog? Waarschijnlijk niet. Dat begrijp ik goed. Want het vullen van jouw website met teksten en afbeeldingen die de vindbaarheid versterken en van bezoekers klanten maakt is pas succesvol wanneer je daar eerst een plan voor uitwerkt.

    Heb jij maar geen succes met al de content die jij creëert? Laat ons je helpen

    “Without Visitors to there can’t be conversions. Without conversions though you don’t get a salary. Focus. Analyze outcomes”.

    —Avinash Kaushik